18 Temmuz 2013

Dönüşteyim ve Karadut Şurubu

Ne kadar kalabalık ve çekilmezde olsa 1 haftalık ayrılık bile çok özlettirdi bana İstanbul'u.
Yollara düştük bir gece de Çanakkale'de konaklayacağız. Yolda sürekli karadut şurubu diye herkes bir tezgah açmış. Nedir diye meraklanmamak olmaz tabiki.

Ben ekşi bir tat bekliyordum fakat tadı tatlı vişne suyu gibi aynı. Sonra bu karadut şurubu ne için  yapılıyor diye sordum. Sağolsun tezgah sahibi başladı anlatmaya.
Bebekler yeni doğduklarında pamukçuk olurlar çoğu zaman bunları iyileştirmede,aşırı yorgun ve halsiz olduğunda yada kendimizi yorgun hissettiğimizde ,midede yada sindirim sistemimizdeki herhangi bir rahatsızlıkta ve saçlarımızın güçsüz olduğunda ayrıca dişlerde de bu karadut suyunu içtiğimizde doğal yolla iyileşme sağlanıyormuş. Tabi ben biraz yüzümü ekşiterek içtim ama normalde meyvesuyu olarakta tüketilebilir.

Yurdumun her hastalığa bitkilerle çözümü var. Döner ayak bunu da öğrenmiş olmam fena olmadı hani :))

2 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

Nurbal da da var

kırık şemsiye dedi ki...

Aynisımi ki :)

Yorum Gönder